بیانیه مجلس شورای اسلامی برای برخورد با اغتشاشگران که از سوی رسانه‌های معاند و برخی چهره‌های داخلی مورد سواستفاده قرار گرفته همچنان با واکنش نمایندگان مجلس مواجه می‌شود. از سوی دیگر برخی اظهار نظرهای دوپهلو موجب شده تا فضای غبارآلود ادامه یابد. توئیت‌های نمایندگان مجلس درباره این موارد را بخوانید.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در توئیت خود با اشاره به فعالیت گسترده منافقین در وارونه جلوه دادن بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت: «در هیچ کجای بیانیه مجلس نیامده که معترضین را اعدام کنید! چنین خزعبلاتی زائیده ذهن مریض فرقه رجویه و تیم تروریست رسانه‌ای بن سلمان سعودیست. برخورد عبرت آموز قوه قضاییه با محاربینی که دست به اسلحه شده و به جان و مال مردم تعرض کردند، خواسته به حق ملت و نمایندگان ملت است.»

مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در حساب توئیتری خود درباره بیانیه اخیر مجلس برای برخورد با اغتشاشگران اینطور مرقوم کرد: «بیانیه مجلس، "معترضین" را محارب نخوانده و حکم اعدام نداده است. امپراطوری دروغ  جریان تحریف. آنچه موجب عصبانیت شماست درخواست اجرای مجازات اسلامی و قصاص برای مرتکبین قتل و ناامنی در جامعه و پیاده نظام اربابان شما غربگرایان است. کسانیکه علی وردی و عجمیان را اربا اربا و شهید کردند.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز اینطور ادامه داد: «وقتی متن بیانیه در رسانه‌ها موجود است، چرا به همین راحتی دروغ می‌گویند؟ - باید هم ناراحت باشند و تحریف کنند، چون خودشان تحریک کننده آشوبگران بوده و و در بیانیه ما تاکید شده با آنها هم برخورد شود.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر هم در توئیت امروز خود به اظهار نظر یکی از نظریه‌پردازان اصلاح طلب اشاره کرد و نوشت: «چند روز پیش آقای عباس عبدی، نسبت به تقطیع اظهارات خود ابراز ناراحتی کرده و آن را غیراخلاقی نامیده بود. حالا خود ایشان بیانیه نمایندگان را تحریف کرده و نتیجه دلخواه گرفته است. آقای عبدی! در کجای بیانیه نمایندگان "اعدام معترضین" درخواست شده است؟ اخلاق حرفه ای را کجا جا گذاشتید؟»

این نماینده مردم تهران در توئیت دیگری هم اینطور نوشت: «بله! جان ناقابل ما فدای یک تار موی امام زمان (عج) اما همه حضرات ائمه اطهار(س) جان والای خویش را فدای تشکیل یا تثبیت حکومت و نظام اسلامی کردند.»

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اما در توئیتر خود به بیانیه جدید اصلاح‌طلبان اشاره داشت. او در این توئیت دو هدف اصلاح طلبان را برشمرد و نوشت: «بیانیه اخیر جبههٔ اصلاحات تنها دو هدف دارد: ۱.فرار رو به جلو و نپذیرفتن سهم بزرگ خود در نابسامانی‌های کشور ۲.بهره برداری سیاسی از اعتراضات اخیر برای انتخابات پیش رو. بیشترین سال‌های بعداز انقلاب، قدرت مجلس و دولت را در اختیار داشته‌اند ولی امروز بازهم طلبکار و مدعی‌اند!»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس هم با اشاره به نقل قولی از رهبر معظم انقلاب در توئیتر خود بر لزوم روشن شدن مرزها اشاره کرد و نوشت: «امام خامنه‌ای: همه وظیفه دارند مرزهاشان را مشخص کنند؛ بیشتر از همه خواص؛ و در میان خواص، بیشتر از همه، آن کسانی که مستمعین بیشتری دارند... دو پهلو حرف زدن کمک کردن به غبارآلودگی فضاست... خواص باید روشن حرف را بزنند و مطلب را واضح بیان کنند و این مخصوص گرایش خاصی هم نیست.»

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس هم بر لزوم مراقبت پیرامون برخی اظهار نظرهای چهره‌های تندرو تاکید کرد و نوشت: «نهادهای امنیتی مراقب برخی اظهارات توهین آمیز افراد تندرو و به ظاهر سوپر انقلابی باشند. این توهین‌ها همان بنزینی است که موساد و سیا بر قلب آتش گرفته مردم می‌ریزند تا شعله کینه و شورش را در کشور شعله ور کنند به دنبال نفوذی‌ها در بین تندروها باشیم نه اصلاح طلبان و منتقدان روشنفکر»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس نیز با انتشار پیام یکی از چهره‌های رسانه‌ای که کانال اطلاع رسانی وی در پیام رسان داخلی مسدود شده است و اعلام این نکته که مشی سیاسی وی را قبول ندارد، در توئیتر خود نوشت: «هر چند گفتمانی که توسعه برخی سکوهای داخلی را راهبری می‌کند، تنگ‌نظرانه و فیلترینگ را ابزار اصلی مدیریت فضای مجازی می‌داند، اما اگر قدری سعه‌صدر در تصمیم‌گیران و اداره کنندگان پیام‌رسان‌های داخلی بود امروز شاهد اقبال بیشتری به داخلی‌ها بودیم.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در توئیت خود به مساله جلوگیری از انحرافات فرهنگی و اقتصادی اشاره داشت و نوشت: «جوانان غیور نسل جدید انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد انحرافات فرهنگی و اقتصادی در میهن عزیز ما رسوخ پیداکند و با ترفند نخ‌نمای دشمنان و حمایت آنها از هنجارشکنان و آشوبگران، پیشرفت کشور به مخاطره بیفتد.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز اینطور مرقوم کرد: «جلوه باطل در هتاکی و فحاشی و رذالت و خشونت و بی بند و باری است، و جلوه حق در متانت و کرامت و شهامت و وارستگی و ادب و سختکوشی در مبارزه با تباهی‌ها است؛ این است رمز پیروزی حق بر باطل.»

احمد دنیامالی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود خواستار اصلاح سخنان از سوی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت شد. او با تکذیب تصمیم مجلس برای افزایش نرخ سوخت در توئیتر خود نوشت: «مجلس هیچگونه پیشنهادی در خصوص افزایش نرخ‌گاز، سوخت، پتروشیمی و مسکن‌ به دولت نداده، بهتر است سخنگوی دولت اظهارات خود را اصلاح نمایند.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس هم به حضور خود در یکی از همایش‌های دانشگاهی اشاره داشت و در توئیتر نوشت: «با حضور در همایش گزینشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ضمن بیان تحلیلی جامعه شناختی از شرایط امروز ایران، ایفای نقش ماندگار مردم در مقابله با چالش نرم را در شرایط سکوت و لغزش برخی خواص در اظهار حق، نتیجه نگاه راهبردی امام خمینی(ره) به مردم در انقلاب اسلامی دانستم.»

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس هم درباره تحولات جهانی و شانتاژ رسانه‌ای غرب توئیت کرد و نوشت: «آمریکا و غرب وحشی، درحالی که برخلاف قوانین بین‌المللی، با میلیاردها دلار پول وسلاح اوکراین را تجهیز می‌کنند، جنگ رسانه‌ای علیه ایران راه انداخته‌اند که به روسیه پهپاد داده. شارلاتانیزم مدرن یعنی همین! آمریکا بداند، دوران جنگ افروزی در خانه دیگران گذشته است.»

کد خبر 719261

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha